Rabu, 11 November 2015

Mengumpul kembali kenangan semester4 PART1


Assalamualaikum w.b.t . .

wahh lama gila tak update blog , last update pasai nak masuk semester baru tu ja , lpas tu stop sbab im verrryy2 super busy woman la bila dah start klas nih,bkan aku saja ,orng lain pun sama .sekarang ni la , cuti semester ni la aku nak update pun , so aku nak ceritakan semuanya dari mula semester sampai skarang yang membuatkan aku ingat  la,kiranya yang bole aku ingat dalam ingatan aku.

firstly , aku ubah cara hijab aku , bole dikatakan bdak2 klas aku tgur aku la, " wahh umi dah lain , umi nmpak mcam emma maembong la " haha first mmang aku tiru gaya emma maembong dlam drama isteri separuh masa tu,aku rasa tu paling simple cara pmakaian tdung dya. my best friend ckap,wahh bgusla umi dh berhijrah

















ok, kali ni klas ad pmbaharuan dan makin ramai pelajar sebab smester ni takdak student pi LI ,sepatutnya aku pi LI tapi sistem sdah tkar LI sem6 so subjek kami sem4 sama dengan sem5.kami diberi pilihan untuk bberapa subjek iaitu archcom,multimedia and digital imagine.aku buat kputusan ambik multimedia sbab sangkut jadual ngan subjek repeat aku tuh,sedih gak la sbab kwan2 aku rmai yang ambik archcom .semester kali ni bermula dlam buln ramadhan,conform la bnyak dugaan kan,nsib la jadual tak padat sngat and boleh balik awal .

aku skip2 kan jela cerita aku nih,klau tulis bnyak2 kang mlas plak hangpa nk baca kan.huhu ...

ok disebabkan kelas bru mula and ada klas yang xstart lagi and assgmnt pun takdak lagi,kami satu klas cdang untuk brbuka puasa brsama,dkat satu kedai nih . Abu Ziana Tomyam . dia pnya tomyam perghhh , merah muka2,berair abih idung2 nih,harga berpatutan plak tu,





time2 bulan puasa ni lah musim buah banyak kan , tambah2 buah durian,dulu2 aku tak berani makan durian time bulan puasa .. upss,time malam la .. hihi tapi kali ni family aku sakan baq hang .. sanggup p jauh2,sanggup 1kg nilai seratus lebih nasib la buah dia sedap,kuning,manis gila,berpatutan dngan harga tu ,boleh dikatakan dalam bulan puasa tu banyak kali jugak la family aku beli buah durian .. arghh cakap pasal durian nih tetiba lapaq pulak buah durian .. 

belanja sikit gambaq buah durian sebesen ...


dekat dalam whatsap aku ada join satu group nih, Kelawak is Awesome . .group nih memang best ,aku dengan depa dah macam 1 family . . aku ada buat 1 aktiviti buat kad raya and post pada member2 dalam group tu,wahhh first time wehh buat kad raya sendiri . . awesome pulak tu *puji diri sendiri la pulak kan . . jimat pun jimat .. haha

gambar nih time aku nak print kad tu,abang wafi nama dia..dia tolong aku adjust size kad aku tu,hihi aku bab size kelaut sikit . .



Memang sedap . . hihi 
Haa... bila dah raya tu mula la nak buat jamuan rayakan,setiap sem kena sdiakan 1 hidngan untuk mlam jmuan tu,ada . ptndingn both pling lawa n pkaian pling lawa . . mula la sibuk cari brang2 nk hias both.classmate cdangkn mak aku msak mee goreng basah sbab rumah aku ja paling dkat and ada bnyak perkakas . ptang sblm jamuan tu smua pakat2 sibuk hias both,nasib ada member yang mak dia kerja hias meja mkan,pelamin bagai,so dah jimat dkat situ kan,pergi rumah dia dkat pendang tu ambik semua perkakas nak hias tu,mak dia nasihat mcam2,suruh buat itu ini,tak boleh itu ini . haha .. terbaik lah .. 






bab meja nih,aku yang kelolakan hanya menggunakan barang recycle like kotak2 kosong and nasib la kat rumah ada kayu apa ntah untk wat smua nih lebih nmpk menarik dletakkan atas smua kotak2 tu and kayu tu dngan semua hidangan kami.aku siap bawak meriam lagi dari rumah , besaq gedabak pulak tu haha.. ;) kami sekelas buat tambahan hidangan ketupat dan kuih muih raya yang lebih tanpa pengetahuan pihak atasan,haha lantak la kan,asal boleh makan and full meja panjang tu . tapi akhirnya kelas kami ARCHIVERS mendapat kategori booth paling menarik pada malam tu,tahniah kawan2 




ni pic time malam jamuan tuh , boleh dikatakan meriah la,semua mengenakan pakaian hari raya.time tngah makan tu nama aku jugak la naik sebab dapat cabutan bertuah . . huhu memang bertuah . aku tak dak selera nak makan and aku just duduk dekat meja dan hidangkan makanan pada kawan-kawan semua .





Geng busking


Barisan lecture yang dikasihi :)


Barisan my lovely classmate





















ini cerita baru sikit ma,baru awai semester,ada lagi lepas ni.tunggu nahh . .
sekian dari aku Aliya ,











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

jom baca entri lia yang lain pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...